Un alt site Pukka

Manifest pentru Bucureşti

Câte stele face acest articol?

Bucurestii sunt o creatie a natiunii noastre, sunt originalitatea noastra, sunt tot ce am fost in stare sa facem…”,spunea Iorga in 1939, cu inflacarata mandrie despre capitala Romaniei.

Odinioara Micul Paris, Bucurestiul mai este azi, la putin peste jumatate de secol de atunci, doar o umbra stearsa a unor vremuri de demult apuse.Bucurestiul e ca un fel de ruda mai batrana cu care am ajuns sa ne fie rusine pentru ca e demodata, ursuza si neingrijita, si uneori parca ne e jena sa recunoastem ca ne apartine. Da, e unspatiu mizer, dar cu oameni pe masura. Bucurestii cu parfum boem de alta data au ajuns un Bucuresti industial, cu parfum de esapament, imbacsit de monotonia unui cotidian insipid, un oras facut la norma, transformatde comunisti intr-un cimitir din beton si apoi “modernizat” in actualul  desert urban de beton si sticla in care nicic erulnu se maivede, de haosul de cabluri si bannere publicitare.

Sufletul oricarui oras e alcatuit de oamenii sai, ei sunt cei care il anima, il modeleaza, sau in cazurile mai putin fericite, il distrug. Ce ar fi daca am fi mai deschisi, daca am tine mai mult la orasul in care traim, sa ridicam ochii si sa incercam sa ii vedem frumusetea? Problema cea mai grava care afecteaza orasul e ignoranta noastra, a celor care asteptam sa primim, fara sa oferim nimic in schimb. Cine sunt acei oameni care pot schimba ceva?

Primaria afirma ca are arhitecti, comisie tehnica de urbanism - printre cei mai buni specialisti din Bucuresti. Cu toate acestea, planul de regenerare urbana e agatat in plop, sau mai bine zis intre cablurile care atarna pe stalpuri, sau afisele si panourile publicitare care acopera monumente si cladiri de valoare (un fel de spectacol de circ de prost gust) caci primaria se declara neputincioasa in fata instantelor care intarzie solutionarea cazurilor, sau mai rau, dau castig de cauza celor care sfideaza legea. Lucrarile de restaurare sunt amanate de municipalitate din cauza ca trebuie refacute infrastructurile in totalitate. Municipalitatea si primaria isi asuma cel putin textual refacerea infrastructurii dar aici intervin litigii juridice – problema patrimoniului cu regim juridic incert.

Extinderea orasului s-a facut si continua sa se faca haotic. Multe case – monument istoric au fost abandonate de-a lungul timpului, fie din lipsa de fonduri din partea oficialitatilor sau a proprietarilor, fie din inconstienta si ignoranta fata de valorile de patrimoniu. Lasate sa fie inghitite de timp, de rugina, sau transformate in mormane de moloz la comanda, sunt inlocuite de vile cu termopane, magazine, baruri etc. “Nu sunt bani”, auzim mereu de la cei ale caror interese financiare ne distrug orasul; dar oare aceste monumente – restaurate si valorificate n-ar fi adus turisti si implicit bani? Ignoranta ne-a invatat sa vindem cultura pe bani.

Nu ne mai ramane decat sa incercam sa facem NOI ceva. Exista asociatii, oameni carora inca le pasa, tineri care au cunoscut Bucurestii de odinioara doar din ruinele de azi si file de carte. Avem insa nevoie de mai multi, avem nevoie sa fim uniti, sa luptam pentru a pastra si pentru a recastiga identitatea unui oras care a fost candva un mic Par(ad)is.

Autori: Constantin Babulea şi Lavinia Marica, echipa 16

  • Autor:

    Oana
  • Data:

    4 iunie 2010

Acest articol are 132 de comentarii. Adaugă unul!

E-mail-ul nu va fi publicat.

Sau, dacă ai cont, loghează-te.

Lista de comentarii

  • Autor

    Mihaela
  • Data

    9 iunie 2010, 00:54
Ai vorbit doar despre lucrurile rele din Bucurestiul de azi. Asa ruginit cum este el, imi place cu agitatia strazilor care pentru unii este terorizanta dar care pentru mine inseamna viata, cu cartierele sale multe atat de variate incat la trecerea din unul in altul am impresia ca trec dintr-o lume in alta, cu studentii energici peste tot si batranii care stau linistiti pe banca. Exista bune si rele peste tot. Eu ma incapatanez sa le vad pe cele bune.
  • Autor

    anca
  • Data

    9 iunie 2010, 15:11
Am ales acest articol pt ca are cele mai reusite fotografii si pt ca imaginile se potrivesc cu textul. Articolul mi se pare cam agresiv, dar imi place asta pt ca te mobilizeaza. Imi puteti da cumva nr d tel al fotografului/ei ? Multumesc si succes in actiunile voastre
  • Autor

    Jorel
  • Data

    9 iunie 2010, 23:40
Un articol plin de adevar ce surprinde realitatea asa cum este astazi .Aducerea in tema a " Micului Paris" constitue un plus de savoare adusa acestui articol.
Felicitari ctitorilor de articol si "sa fiti destepti si fara frica"
  • Autor

    Vlad888
  • Data

    11 iunie 2010, 00:58
Zici ca esti albina. :))
  • Autor

    doinamarica
  • Data

    11 iunie 2010, 09:13
Felicitari! Un articol care prin randurile sale emana parfumul Bucurestiului de altadata, tragand un semnal de alarma (poate ultimul) la "atrocitatile" pe care le vedem astazi.
  • Autor

    BEO
  • Data

    12 iunie 2010, 16:30
Acest ''NOI'' nu exista.''Uniti'' nici atat.Pentru ca sistemul este creat de asa natura incat sa fim divizati.Iar fara o colaborare intre cele doua...nu ai cum, atata timp cat interesul domina.Trebuie creata ''a win win situation'':) Parerea mea:)
  • Autor

    Mihaela
  • Data

    13 iunie 2010, 02:43
Situatia invingator-invingator exista doar in teorie. Se spune ca trebuie sa plecam de la ideea ca nu exista decat invingatori. Cred ca in situatia orasului si a cladirilor sale, ca si in multe altele in care arta si cultura vor fi mereu pe locul 2, exista invingatori, dar doar de o singura parte (cea a interesului)... sau chiar mai rau exista doar invinsi pentru ca incet-incet ne afundam intr-un morman de gunoaie dupa cum bine ilustreaza una dintre poze:(
  • Autor

    Teo
  • Data

    15 iunie 2010, 19:53
O alta locatie care ar merita fotografiata poate fi gasita la iesirea de metrou Victoriei (pe partea cu Guvernul). In acea locatie, la 20 de m distanta inspre Aviatorilor se afla o casa lasata in paragina. Pare mai mult un conac din vechile timpuri care, in urma unei restaurari facute in mod corect, ar putea deveni una din cele mai frumoase vile din Bucuresti.
  • Autor

    gabi
  • Data

    15 iunie 2010, 21:22
super articolul...
  • Autor

    Filip
  • Data

    21 iunie 2010, 13:26
Cred ca trebuie sa fim realisti, ce se poate pastra si renova sa pastram ce nu ....asta e. Dar mai important mi se pare faptul ca in locul acestor cladiri a caror arhitectura se incadreaza in peisajul unei anumite zone apar tot felul de ciudatenii care nu isi au locul - te intrebi ce arhitect sef a putut sa aprobe astfel de constructii care nu au nici o legatura cu arhitectura zonala. De primarie nu mai zic nimic...
  • Autor

    tom
  • Data

    21 iunie 2010, 13:34
Moloz, cabluri si rugina.. o groapa de gunoi a ramas in Bcurestii astia; plina de sobolani ce cauta resturi de mincare pe lipscani,de grinzi iesite direct din fatade si capiteluri, de resturi de ciment ce cad pe tine cind savurezi negresa mult rivnita.
Insa cele mai suculuente dude sunt rodul pomilor cu radacini infipte adinc in carne descompusa, jeg si in lemnul din structura mult iubitelor noastre monumente istorice tinute in caldura soarelui.
  • Autor

    tom
  • Data

    21 iunie 2010, 13:38
lumea ar fi mai fericita daca ar fi mai multe covrigarii care vand negrese..
  • Autor

    Alexandra
  • Data

    21 iunie 2010, 13:47
Dragut articol :)
  • Autor

    buc22
  • Data

    22 iunie 2010, 08:14
Bravo!! Ce bine ca tineretul se mobilizeaza pentru salvarea Bucurestiului. Va doresc noroc si multa energie.
  • Autor

    ilal
  • Data

    22 iunie 2010, 09:17
O initiativa laudabila a unor tineri inimosi, iubitori de frumos, cu o minte deschisa si sanatoasa. Felicitari pentru articol!
  • Autor

    COCA
  • Data

    22 iunie 2010, 09:39
Articol scris ca de profesionisti. In cateva randuri sa poti reflecta realitatea zilei si a orasului in care traim inseamna ceva. Au pus suflet si pasiune.BRAVO
  • Autor

    daniel48
  • Data

    22 iunie 2010, 13:45
Felicitari pentru fotografii.
  • Autor

    Ank83
  • Data

    22 iunie 2010, 13:54
Imi pare foarte bine ca exista si persoane care au curajul sa spuna lucrurilor pe nume! Apreciez ca ati fost transanti si ca ati aratat halul in care se prezinta Bucurestiul de astazi. De asemeni imi place mult contrastul dintre imagini, intre ce a fost, si ce a mai ramas din Micul Paris. Desi sunt reticenta, Va doresc succes in a reusi sa mai salvati ceva din el.
  • Autor

    Antoanella
  • Data

    22 iunie 2010, 14:18
Daca era o vreme cand Bucurestiul era un oras la moda, acum a ajuns o ruina un oras industrial, poluat, si din pacate sunt prea mici sansele sa mai ajunga "micul paris" de care se vorbea odata...
  • Autor

    oana
  • Data

    22 iunie 2010, 14:26
Am citit recent intr-un articol ca lucrarile de reabilitare din Centrul Istoric al Capitalei ar putea fi blocate in urmatorii patru ani, pentru ca Primaria Municipiului Bucuresti se afla din nou in proces de reziliere a contractului, care ar putea dura pana in 2013. http://www.ziare.com/articole/centrul+istoric+bucuresti
Chiar nu se poate face nimic?
  • Autor

    brebis
  • Data

    22 iunie 2010, 15:12
Cred ca nu declararea tuturor caselor drept monument istoric e solutia, pentru ca farmec au si case mai modeste, care ar fi deplasat sa fie considerate monumente. Mai eficient ar fi un plan de urbanism strict, care sa interzica in cartierele vechi blocuri mai inalte de 2 etaje (asa nu ar mai iesi in mare avantaj din demolare)
  • Autor

    sysy
  • Data

    22 iunie 2010, 15:23
Trebuie facut ceva, iar aceeasta campanie poate fi un inceput.
Laudabila actiune si foarte concludent articol
  • Autor

    Roman
  • Data

    22 iunie 2010, 15:40
Am trecut prin toate articolele si recunosc ca m-am oprit la al vostru din cauza fotografiilor. Sunt foarte bine realizate si sugestive. Ceea ce m-a convins sa citesc intreg articolul. Ati punctat foarte bine unele chestii, pe de alta parte ar fi inca foarte multe de spus. Din pacate singura valoare pe care o mai au unele din imobilele de care vorbiti sunt aceea de subiect de fotografie. Poate doar daca esti fan al "ruinurilor" romantismului pasoptist. Sper sa puteti realiza ceva, macar o campanie de constientizare.
  • Autor

    isacrzvn
  • Data

    22 iunie 2010, 20:19
Super articol si super poze :).
Aveti mare dreptate, din pacate.
  • Autor

    Alexandra
  • Data

    23 iunie 2010, 09:38
Ma uit la tv cum construiesc altii cladiri moderne inghesuite intre casele victoriene londoneze sau pe stradutele cochete din Paris. Ma fascineaza grija arhitectilor pentru integrarea proiectului in peisajul urban, trucurile pe care le folosesc pentru a scoate in evidenta frumusetea locului, si ma intreb cand aceasta atitudine va inlocui si la noi goana dupa un etaj in plus sau un metru mai mult la turnarea fundatiei.

Ma bucur ca ati luat aceasta initiativa, de a sensibiliza locuitorii si de a incuraja conservarea imobilelor ce au o poveste. Sper ca demersurile voastre sa se resimta cat mai curand si in randul proprietarilor si arhitectilor, cei care au, in fond, ultimul cuvant de spus.
Am vazut un articol scurt in Jurnalul astazi care seamana mult cu ceea ce ati scris voi aici. Ideea din aricolul lor mi se pare foarte potrivita pentru ambele articole: istorie aruncata la gunoi - dupa cum bine ilustreaza una dintre poze.
  • Autor

    Gopo
  • Data

    23 iunie 2010, 17:38
Am votat acest articol pentru ca este, din pacate, adevarat. Spiritul boem al Bucurestiului a fost mistuit in marea uitarii lasand in urma doar cladiri delapidate de care ne atarnam numindu-le patrimoniu in speranta ca poate isi vor recapata candva insemnatatea. Banii care s-au dat pe separatoare de sensuri (640.000 euro), pe mesajele alea galbene de pe trotuar (850.000 euro) si pe stalpişorii pentru delimitarea pistelor pentru biciclişti (880.000 euro) puteau sa serveasca altfel Bucurestiul, dar alesii nostri, in loc sa cheltuiasca 100.000 de euro pentru o restaurare care costa 100.000 prefera sa cheltuiasca 800.000 de euro pentru ceva ce costa mult mai putin pentru ca asa e mentalitatea actuala, fiecare sa stranga pentru el cat poate. Si pana la urma, ma intreb, oare cine pe cine a schimbat, orasul pe noi sau noi pe el.
  • Autor

    Costin
  • Data

    24 iunie 2010, 06:43
Primarul general Sorin Oprescu a anunţat, ieri, că va face din Centrul Istoric al Bucureştiului unul demn de marile oraşe europene, precum Parisul sau Viena. - scrie in Evenimentul zilei de saptamana trecuta. Sa vedem daca va fi asa, poate pana la urma campaniile astea vor avea un rezultat. Felicitari pentru initiativa!
  • Autor

    AlinTT
  • Data

    24 iunie 2010, 06:45
Reusit articol, si mai reusite poze.
  • Autor

    Laura
  • Data

    24 iunie 2010, 16:34
Modul in care arata Bucurestiul acum este consecinta directa a populatiei si este perfect in regula ca strazile si cladirile sa arate urat avand in vedere ca ele sunt oglinda oamenilor. Pe strazile Micului Paris de odinioara se plimbau alti oameni iar casele de pe atunci aveau proprietari cu alte mentalitati si stiluri de viata. Degeaba ne plangem de aspectul orasului, pentru ca el este de fapt suma tuturor sufletelor ce il populeaza. Parerea mea este ca ar trebui sa ne bucuram si sa imbratisam fiecare detaliu din punctul de vedere al diversitatii culturale.
  • Autor

    miha
  • Data

    24 iunie 2010, 18:29
de gunoaie vorbesc toti si de cladirile in paragina dar adevarul este ca buc are probleme grave peste tot la strazi.la parcari.la servicii.la poluare de toate felurile.la estetica si la oameni.mai ales la oameni pt ca noi le putem rezolva pe toate celelalte.
  • Autor

    Vlad
  • Data

    25 iunie 2010, 02:00
N-am crezut ca merita sa ne batem capul cu asa ceva pana ce am citit despre muzeul Aviatiei. Ma bucur ca ati putut sa salvati o mica parte din mostenirea noastra. Manifestul vostru e un articol bun te lipit pe usile primariilor, poate se mai trezeste cineva sa-si aduca aminte ca avem o istorie careia nu merita sa-i dam cu piciorul. Bravos!
  • Autor

    Adess
  • Data

    25 iunie 2010, 13:40
Interesant punct de vedere, interesant articol, chiar daca la inceput nu e scris intr-o nota tocmai optimista. uneori optimismul in exces strica, mai ales atunci cand nu este cazul. Optimismul trebuie insotit si de idei puse in practica pt, un rezultat optim. Intr-adevar, omul sfinteste locul.
  • Autor

    Bogdan
  • Data

    25 iunie 2010, 16:57
de ce proprietarii nu sunt obligati prin lege sa refaca sau sa reconstruiasca o cladire dupa planurile initiale?
dorinta de imbogatire poate fi controlata daca s-ar dori acest lucru.avem cea mai urata capitala.este plina de panouri publicitare. gunoaie,case in curs de prabusire alaturi de constructii noi urate.la aceasta stare de lucruri am contribuit cu totii prin indiferenta,etc
priviti praga .budapesta , madrid, haga orase care au conservat ceea ce a fost vechi, pentru a-si pastra identitatea istorica.
  • Autor

    georgy
  • Data

    25 iunie 2010, 17:03
Centrul istoric al orasului e o mizerie. Am vazut zone de la periferie mai bine intretinute. Cica e in reconstructie si renovare. Mie mi se pare ca asteapta buldozere care sa rada tot. In afara de crasme si baruri nu stiu daca au renovat/construit ceva in ultimii ani. Micul paris e cum ati zis voi mai sus: in carti si in amintire.
  • Autor

    Alicia
  • Data

    25 iunie 2010, 17:17
foarte interesant articolul ;) iar pozele sunt surprinzatoare ;) bafta
  • Autor

    nic273
  • Data

    25 iunie 2010, 19:55
Excelent articolul! La cat mai multe initiative de acest gen...
  • Autor

    cora
  • Data

    26 iunie 2010, 13:06
bun articol sper ca voi generatia tanara sa puteti face ceva pentru Bucurestiul pierdut. Mult noroc si multe realizari.
  • Autor

    alex
  • Data

    26 iunie 2010, 18:58
f bun articol; e pacat de orasul asta si de potentialul pe care il are, nu stim sa ne punem in valoare lucrurile cele mai de pret
  • Autor

    Emillien
  • Data

    26 iunie 2010, 19:41
Orasul e plin de peisaje post-apocaliptice, singurul element care iti aminteste ca te afli in Bucurestiul anului 2010 sunt gheretele cu termopane, unde probabil isi face veacul cate un paznic la ruinele pe care nici nu le restaureaza, nici nu le darama nimeni. Nici de furat nu prea se mai gaseste mare lucru...
  • Autor

    Carmen
  • Data

    27 iunie 2010, 18:02
Sa vedem ce daca o sa se duca pana la capat planurile de a transforma centrul istoric intr-unul demn de marile orase europene asa cum s-a spus. Pana nu vad nu cred.
Bravo pentru articol si pentru poze.
  • Autor

    george
  • Data

    27 iunie 2010, 20:53
Initiativa este mai mult decat laudabila...! Sunt foarte putini cei care astazi, mergand prin Bucuresti, stiu ca acesta era odata un "mic
Par(ad)is"...
  • Autor

    mihaela
  • Data

    27 iunie 2010, 21:11
Ati reusit sa treziti putin din acea atitudine civica ce ar trebui sa se manifeste mult mai autoritar. SUPER !
  • Autor

    Lia172
  • Data

    27 iunie 2010, 23:13
fain articolul :) prea adevarat, din pacate. dar poate ca in timp vom fi destui cei care vrem sa schimbam ceva in bine.
  • Autor

    adelinasarcan
  • Data

    28 iunie 2010, 14:40

Felicitari pentru acest articol!
Poate voi tinerii de azi veti reusi sa mai salvati centrul istoric (atat cat a mai ramas din el).
multa bafta
  • Autor

    doinamarica
  • Data

    28 iunie 2010, 14:51
Poate prinsi de tumultul cotidian, de agitatia care ne inconjoara, am uitat sa mai privim in jurul nostru, sa dam importanta locului in care traim, zambim si visam. Citind acest articol, m-am gandit ca nu trebuie sa traim doar in prezent, ca ceea ce am mostenit are o valoare incontestabila, iar ceea ce vom lasa generatiilor viitoare e la fel de important. Acest articol merita toata aprecierea, iar echipei ii doresc mult succes.
  • Autor

    Mircea
  • Data

    28 iunie 2010, 18:32
Imi place mult comparatia pe care ai facut-o la inceput, intre Bucurestiul din prezent si o ruda batrana cu care iti e rusine. Ai surprins foarte bine ceea ce se intampla cu iubita noastra capitala. Dar daca analizam putin problema, in cazul in care nu vor fi luate masuri, aceea ruda batrana se va stinge treptat ajungand intr-un final sa "moara". George Calinescu a prezis parca viitorul societati in romanul Enigma Otiliei (1938), atunci cand a creat o ironie a unei strazi care era locuita de oameni fara fond cultural, incapabili sa-si pastreze casele in buna stare. Mi-a placut articolul, bafta in continuare.
  • Autor

    bia
  • Data

    28 iunie 2010, 22:03
Am inteles ca initiativa asta e un concurs si am vazut ca la voi chiar se implica lumea si asrticolul asta pare sa aiba ceva efect de a trezi constiinta civica a unora. Asa ca va tin pumnii, sper sa reusiti. Toate cele bune!
  • Autor

    asudirips
  • Data

    28 iunie 2010, 22:29
fain :D
  • Autor

    Syd
  • Data

    28 iunie 2010, 22:36
trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca in tara numita Romania istoria este doar la scoala nu si in realitate pentru ca "baietii destepti" ai pD-l -ului stiu sa faca bani din contracte nesimtite si sa-si bata joc de un popor si o tara intreaga.Din rusinea Europei am ajuns rusinea intregii lumi suntem tara care isi neaga istoria si asta se vede prin tot ceea ce se misca in jurul nostru.
  • Autor

    Giani
  • Data

    28 iunie 2010, 22:46
Am studiat în Bucureşti şi cât am fost în facultate a fost distractiv oraşul ala haotic, a fost tocmai potrivit pentru perioada studenţiei, Însă să rămân acolo ca familist ... asta seamănă cu o condamnare. Îi compătimesc pe toţi cei care trebuie să-şi creasca copiii şi să-şi ducă viaţa în acel oraţ urât. Ar fi putut fi foarte frumos, dar cu cine? Are dreptate acest om, chiar dacă doare deoarece noi romanii nu sîntem în stare să conservăm arhitectura care a adus Bucureştiului, în perioada antebelică, renumele de Micul Paris.
  • Autor

    oana
  • Data

    28 iunie 2010, 22:56
"Bucureştiul se clasează pe ultimul loc din regiune într-un top întocmit pe baza unor criterii precum atractivitatea chiriaşilor, frecvenţa consumatorilor, atmosferă de shopping în relaţie cu nivelului chiriilor şi a densităţii de magazine din centrul istoric, potrivit unei analize de locaţii întocmită de RegioPlan Consulting." Asta spune tot.
  • Autor

    HLG
  • Data

    28 iunie 2010, 22:58
Cred ca proiectul vostru e o veste buna, chiar daca tarzie. Cativa bucuresteni s-au apucat sa faca ceva, si in unele cazuri au reusit. Am niste poze super de anul trecut de la muzeul aviatorilor si ar fi fost pacat sa il desfiinteze. Sunt vesti bune, exista oameni!
  • Autor

    paul
  • Data

    28 iunie 2010, 23:05
Pacat ca noi, romanii nu avem o traditie a pretuirii si conservarii patrimoniului...Atat de multe constructii, adevarate monumente arhitectonice sau purtatoare ale unor povesti din cultura si istoria noastra, zac in paragina
  • Autor

    nightpearl_89
  • Data

    28 iunie 2010, 23:10
Dragut articol. Imi place, intr-adevar, de noi depinde totul. Mult succes in cotinuare :)
  • Autor

    Laura
  • Data

    28 iunie 2010, 23:13
Este un articol foarte bun, putin cam agresiv, dar care surprinde atat imaginea Bucurestiului vechi, cat si ceea ce se intampla astazi cu acest oras. Pozele sunt foarte reusite si chiar se potrivesc cu articolul. Mult succes!
  • Autor

    Jack
  • Data

    28 iunie 2010, 23:30
Maxim!
  • Autor

    mihai
  • Data

    28 iunie 2010, 23:39
interesanta initiativa...sper ca zonele acestea sa fie reabilitate in scurt timp
  • Autor

    elena
  • Data

    28 iunie 2010, 23:41
la aceasta ora, se darima cladiri cu valoare istorica in Bucuresti, si se pun in pericol altele (vezi cazurile Bisericii Armenesti sau a Catedralei Sf. Iosif. Cladiri de patrimoniu din secolul al XIX-lea au fost demolate in ultimii 5 ani, facind loc unor mastodonti care nu se incadreaza de loc in peisaj...
  • Autor

    rocky47
  • Data

    29 iunie 2010, 00:41
Foarte tare. Tot asa
  • Autor

    Ana
  • Data

    29 iunie 2010, 06:31
Una dintre problemele Bucurestiului este constituita de oameni, asa cum ati punctat si voi. Aici cred ca intervine foarte mult si faptul ca in aceasta zona s-au strans persoane din toate zonele tarii, fara a se identifica cumva cu acest spatiu, fara a-l respecta....
Dar si eu prefer sa vad partile bune ale orasului, fara a inchide ochii la cele pe care le pot modifica intr-o modalitate sau alta...
  • Autor

    Iulian
  • Data

    29 iunie 2010, 12:24
Da, e adevărat ca acest articol nu are o nota foarte optimistă. Dar ideea a fost nu sa scriem povesti, sa ne prefacem ca sunt toate bune si frumoase. Ar trebui sa vedem din iniţiativa asta mai mult decat un concurs la care sa ne stresam sa strângem voturi si sa facem ceva mai mult decat sa scriem 'super articol'. si ca sa arat ca vorbesc serios, as vrea sa facem o excursie foto in zonele despre care am amintit aici. Cred ca locul cel mai bun pentru expoziţie ar fi la metrou, asigurăm astfel o expunere la un număr mare de oameni. nu trebuie sa fie doar o expoziţie de arta, ci o campanie de conştientizare. Metrorex s-a dovedit deschis la asemenea iniţiative in ultima vreme si nu cred ca ar fi greu sa obţinem impreuna cu asociaţia aceasta aprobare. hai sa arătăm ca se poate face ceva!
  • Autor

    Lavi
  • Data

    29 iunie 2010, 13:23
@iulian: tocmai a avut loc o astfel de expozitie - 'livada de fotografii' la unirii 1 unde au fost expuse cateva poze facute de noi in timpul concursului de explorare :). ar fi bine sa se organizeze periodic astfel de activitati pentru a avea un impact cat mai mare asupra locuitorilor Bucurestiului.

doresc sa va multumesc tuturor atat pentru sustinere si aprecieri cat si pentru interesul acordat procesului de transformare a Bucurestiului intr-un Mic Par(ad)is.
:)
  • Autor

    cosmina
  • Data

    29 iunie 2010, 16:01
frumos articol:)
  • Autor

    malu
  • Data

    29 iunie 2010, 20:03
sper sa reusim incet incet sa-i redam orasului nostru farmecul din perioada interbelica
  • Autor

    sandman
  • Data

    30 iunie 2010, 12:08
Nu stiu daca un concurs pe un site cu ceva articole si fotografii o sa schimbe ceva, dar felicit initiativa si va doresc succes
  • Autor

    Iulia
  • Data

    30 iunie 2010, 15:16
Desi au trecut multi ani de cand a apus gloria orasului si odata cu aceasta perioada si mai multe promisiuni din partea edililor, Bucurestiul continua sa ramana aceeasi asezare haotica, zgomotoasa, poluata si lipsita de identitate
  • Autor

    Alin
  • Data

    30 iunie 2010, 17:21
Uite asa isi pierde Romania patrimoniul, si dupa asta ne miram ca nu este nimic de admirat in tara noastra Ii aud pe toti, vai ce frumos e acolo, vai cum e dincolo, si aici a fost candva , dar s-a naruit totul comunistii au distrus cea mai mare parte din istoria si arhitectura boema din Romania
  • Autor

    Florina
  • Data

    30 iunie 2010, 17:37
Prin proiectele primariei, suntem amenintati cu pierderea simbolurilor patrimoniului cultural si a parcurilor, cu mutilarea identitatii culturale, istorice si arhitectonice. E timpul sa le aratam ca avem si noi ceva de spus!
  • Autor

    baracuda
  • Data

    30 iunie 2010, 17:40
Un articol foarte bun si serios, sper sa fie luat in serios si de aia de mai sus, care iau deciziile.
  • Autor

    alin
  • Data

    30 iunie 2010, 17:41
Fie ca sa castige cei mai buni! adica voi ;)
  • Autor

    oana
  • Data

    30 iunie 2010, 19:14
bun textul...
  • Autor

    anca
  • Data

    30 iunie 2010, 20:50
E ciudat sa vezi cataa lume are deodata accese de patriotism sau apartenenta la o tara pe care o injura zi de zi. Mi-ar placea totusi sa cred ca e adevarat... ca intr-adevar incepe oamenilor sa le pese
  • Autor

    VladuB
  • Data

    30 iunie 2010, 21:07
Bun articol! Serios. Si fotografii foarte reusite. Dar ramane de vazut daca o sa avem si fapte. Ca vorbe arunca toata lumea...
  • Autor

    Antoanella
  • Data

    30 iunie 2010, 21:16
...Inca se mai poate face ceva,se mai pot salva multe cladiri. Dar legea e cum este,mafia imobiliara nu doarme.
  • Autor

    Ank
  • Data

    30 iunie 2010, 21:29
Ah, ce-mi place ca e toata lumea de acord cu voi! Nu vrea nimeni sa se certe, sa facem discutia mai interesanta? Gen... sa ia cineva apararea primariei :))
  • Autor

    Laura
  • Data

    30 iunie 2010, 21:36
Da, sunt unele imagini urate in Bucuresti, sunt discrepante de stiluri arhitectonice si estetica are valoare negativa, dar nu asta conteaza. Ceea ce conteaza sunt oamenii si cat de bine se simt ei in oras. Pana la urma, Bucurestiul este cel mai activ oras din Romania si in ciuda amalgamului de stiluri, ofera cea mai variata oferta de cultura. Sunt multe locuri care merita sa fie vizitate si exista evenimente in fiecare zi a saptamanii. Ar trebui sa conteze la ceva si sa compenseze lipsa de bun gust in materie de urbanism :)
  • Autor

    Monica
  • Data

    30 iunie 2010, 21:44
Felicitari pentru fotografii imi plac foarte mult. Vad ca toata firma s=a apucat sa va faca galerie.
  • Autor

    Monica
  • Data

    30 iunie 2010, 21:57
commentul meu de ce nu apare?
  • Autor

    Ioana
  • Data

    30 iunie 2010, 22:16
Cum spui si tu pe final, cred ca noi suntem singurii care putem schimba ceva. E usor sa ne plangem ca nu ne place aia sau cealalta, dar cand vine vorba de facut efectiv ceva, cati dintre noi putem spune ca intr-adevar ne-am schimbat in vreun anume fel comportamentul? Oricum, ca si Mihaela, cred ca sunt si multe lucruri frumoase in Bucuresti si toti tinerii ar trebui sa profite de asta. Si eu fac parte din cei care inca se mai incapataneaza sa vada parte buna a capitalei si cred ca sunt multe de descoperit de care noi nici nu avem habar.
  • Autor

    horia
  • Data

    30 iunie 2010, 22:19
daca vede cine trebuie pagina asta, avem toţi concediu fara plata maine :) go team!
  • Autor

    Hot_Fire
  • Data

    30 iunie 2010, 22:41
Content manageru nostru e acuma si jurnalist :) Sa se renoveze si ceva baruri, ca stiu pe cineva care tre sa dea de baut. PS. Ca sa fiu si on topic, da, mi se pare ca e cazul sa saara cineva in capul celor de la primarie si de la prefectura ca isi indeasa bani cu sacul in buzunare si orasul se duce de rapa.
  • Autor

    Dana sweet
  • Data

    30 iunie 2010, 22:49
Recunosc ca eu nu am timp sa citesc pana iau pauza la 2.00. dar in semn de solidaritate cu colegii o sa votez pt voi. Si maine va las si comment :)
  • Autor

    sweetkiss21@live.com
  • Data

    30 iunie 2010, 23:19
Si vreau o sedinta foto gratuita pentru vot :D Si poza cu cladirea verde o vreau mare sa mi-o pun wallpaper
  • Autor

    avrelian
  • Data

    30 iunie 2010, 23:55
Mie imi plac cladirile vechi asa cum sunt. Au un farmec aparte. Ceva misterios. E o chestie de gust, nu ma injurati. Dar da, e pacat sa fie daramate.
  • Autor

    Miha
  • Data

    30 iunie 2010, 23:56
Imi place f mult initiativa organizatorilor. As fi participat si eu dar aveam examen:(
  • Autor

    Laur
  • Data

    30 iunie 2010, 23:59
Bine zis si bine gandit! Succes!
  • Autor

    Stefan Laurentiu
  • Data

    1 iulie 2010, 00:04
Ar trebui sa fotografiati cladirile vechi de pe Grivitei, Traian si Berzei. Mai ales Berzei. Sunt superbe
  • Autor

    Iulian
  • Data

    1 iulie 2010, 13:12
Multumim tuturor pentru sustinere. mai ales celor care au adus comentarii la subiect, care au venit cu idei si propuneri, dar si pentru incurajari. Hai sa mergem asa pana la capat!
  • Autor

    AndreiG
  • Data

    1 iulie 2010, 13:19
Mi se pare o lucrare bine scrisa, chiar poti sa te duci cu ea sa o postezi prin oras, cred ca ar avea ceva succes in a aduna sustinatori. Poate si mai multe fotografii.
  • Autor

    AndreiG
  • Data

    1 iulie 2010, 13:21
Chiar, de ce nu ati pus pozele mai mari?
  • Autor

    Liviu
  • Data

    1 iulie 2010, 13:27
Am fost in bucuresti doar o data si nu mi=-a placut in mod deosebit. Nu stiu de monumente ca am vazut putine dar e poluat si murdar. poate face cineva ceva si in priviinta asta
  • Autor

    Till hammer
  • Data

    1 iulie 2010, 13:34
Interesant ! Putin Iorga , un gand bine structurat si speranta . Bravo! 5 stelute ninja din partea mea .
  • Autor

    cosmin
  • Data

    1 iulie 2010, 13:40
@Lavi: se organizeaza frecvent evenimente dedicate promovarii Bucurestiului si in special cladirilor istorice ca "Livada de fotografii" de la Unirii organizata de Asociatia Bucurestiul meu drag dar prea putini oameni se opresc din drumul lor pentru a baga in seama
  • Autor

    Roman
  • Data

    1 iulie 2010, 13:42
Ok... daca treaba asta merge bine si se strang si fotografii ma angajez sa facem o expozitie virtuala pe Deviantart, e o comunitate mare de romani si mai ales de tineri pe care ii putem atrage de partea noastra.
  • Autor

    lecs
  • Data

    1 iulie 2010, 13:42
apreciez aceasta initiativa. este timpul sa luam masuri si sa ne impunem in fata autoritatilor care nu fac decat sa distruga putinul farmec pe care il mai are acest oras. trebuie sa protejam aceste cladiri!
  • Autor

    Alexandru Pascal
  • Data

    1 iulie 2010, 13:50
Ai perfecta dreptate !
  • Autor

    Maria
  • Data

    1 iulie 2010, 13:51
Foarte interesant articolul si pozele sunt pe masura! Felicitari!!!
  • Autor

    Larisa
  • Data

    1 iulie 2010, 13:58
Interesat articolul. Astept sa citesc si unul cu lucruri frumoase din Bucuresti (desi sunt convinsa ca ar fi mult mai scurt decat asta:P )
  • Autor

    Mache
  • Data

    1 iulie 2010, 15:45
Super articol. Si foarte frumoase fotografiile.

  • Autor

    Bogdan
  • Data

    1 iulie 2010, 15:49
Bun articol. Succes in continuare.
  • Autor

    Viorel
  • Data

    1 iulie 2010, 15:51
Sunt de acord cu avrelian. Cladirile vechi ofera o imagine inedita indiferent de locatie.
  • Autor

    Fane
  • Data

    1 iulie 2010, 15:54
Foarte tare. Tine-o tot asa.
  • Autor

    marius
  • Data

    1 iulie 2010, 17:04
Un articol super ok. Felicitari.
  • Autor

    alle1973
  • Data

    1 iulie 2010, 17:13
Foarte bine punctate aspecte esentiale pentru Bucurestiul pe care il visam cu totii, cei care ne dorim un Bucuresti CIVILIZAT. Incercati sa faceti cunoscute aspectele punctate si comentate de opinia publica si in fata factorilor de decizie, care traseaza liniile pe care le urmeaza evolutia/involutia (din pacate!) a orasului. Succes in a va face auzite propunerile si asteptam cu mare interes rezultatele palpabile! Cu asemenea idei, va vom sustine oricand. SUCCES!
  • Autor

    silviu89
  • Data

    1 iulie 2010, 17:25
Ati surprins in acest articol o mare parte a elementelor care au dus la distrugerea Bucurestiului. Adaugati si dezinteresul autoritatilor fata de progresul civilizatiei in Bucuresti, precum si interesul vadit in multe puncte esentiale, unde s-au ingropat sume imense si intr-o perioada de la 1990 si pana in...viitorul urmatorilor 10 ani cel putin, FARA NICI UN REZULTAT IN FOLOSUL CETATEANULUI CARE SE MISCA PE STRADA si...ati reusit sa adunati toate elementele necesar a fi reparate... Felicitari si succes!
  • Autor

    olivier
  • Data

    1 iulie 2010, 17:26
Bucurestiul si-ar recapata macar o parte din farmecul de odinioara poate mai repede, daca astfel de initiative s-ar populariza si ar atrage cat mai multi participanti. Foarte bun articolul....
  • Autor

    olivier
  • Data

    1 iulie 2010, 17:27
Si sa nu uitam ca o imagine face cat o mie de cuvinte...
  • Autor

    dragos
  • Data

    1 iulie 2010, 17:47
Impresionant articolul. Surprinde cu claritate starea de fapt a orasului.
  • Autor

    dragos
  • Data

    1 iulie 2010, 17:51
Articolul se constituie intr-un manifest inteligent care ar trebui sa trezeasca din amorteala atat bucurestenii cat si autoritatile (in)-competente...
  • Autor

    poparomeo
  • Data

    1 iulie 2010, 17:53
Este foarte importanta atitudinea populatiei fata de curatenia orasului, iar daca fiecare ar veni cu o propunere constructiva si undeva s-ar analiza aceste idei, am avea de castigat cu totii... Insa, inainte de orice, autoritatile poarta marea parte a respunsabilitatii fata de distrugerea monumentelor si a cladirilor care pica pe an ce trece, fara ca vreo masura constructiva sa le atinga. Daca acest oras ar fi condus cu responsabilitate si nu mimand responsabilitatea, alta ar fi si atitudinea cetatenilor de rand. Dar, cum autoritati nu avem, nici cetatenii nu se responsabilizeaza. Adica e o reactie in lant, pornind de la varf. Felicitari si tineti-o tot asa, cu interes real pentru Bucuresti!
  • Autor

    Adrian
  • Data

    1 iulie 2010, 18:58
interesant
  • Autor

    flowerpower
  • Data

    1 iulie 2010, 20:56
Ar fi bine sa ajunga ideile astea si pe la cineva care sa poata face ceva in privinta asta. noi cu niste simple comentarii pe un site nu stiu daca putem sa facem mare lucru... Cu sau fara ong-uri, important e sa existe sprijin de la autoritati, si asta e din pacate destul de greu de obtinut, pentru ca sunt alte interese (a se subintelege financiare) care primeaza.
  • Autor

    wizekid
  • Data

    1 iulie 2010, 21:24
ma bucura enorm faptul ca apar din ce in ce mai multe asociatii ce incearca sa readuca Bucurestiul la rangul de capitala europeana prin proiecte de acest gen.
mult succes in a schimba mentalitatea bucurestenilor si in a transforma ignoranta lor in implicare!
  • Autor

    bogdan 3.14
  • Data

    1 iulie 2010, 21:46
Mie casa cu ierera mi-a dat o idee: e buna de acoperit unele cladiri. Inclusiv termopanele de pe casa din ultima poza. Sa investeasca primaria in cumparat iarba:D si sa o planam pe case!
  • Autor

    bogdan mocanu
  • Data

    1 iulie 2010, 22:03
E o idee interesanta si chiar ar fi ceva daca ar reusi cineva sa o transforme intr-un lucru concret. Nu stiu daca pot face mare lucru eu personal, dar aveti sustinerea mea morala si va doresc succes.
  • Autor

    Me
  • Data

    1 iulie 2010, 22:05
@Ank... ca sa ia cineva apararea primariei ar trebui ca cineva de la primarie sau care sustine primaria sa se deranjeze sa citeasca petitiile scrise:))
Nici o sansa!
  • Autor

    Lorena
  • Data

    1 iulie 2010, 22:15
Desi multi considera articolul cam dur, eu cred ca i s-ar potrivi mai bine termenul "realist". Reflecta exact ce se intampla la ora actuala.
  • Autor

    Costi Craciun
  • Data

    1 iulie 2010, 22:43
Pentru fotografii as da mai mult de 5 stele, ca imi plac mult. Pentru text - nu vad de ce toata lumea tot zice bun/rau articol. Scopul nu e sa facem critica literara, ci sa vedem ce si cum se poate face sa ajutam.
  • Autor

    Octavian
  • Data

    1 iulie 2010, 23:03
Un articol care trateaza o tema foarte bunasi care exrima un punct de vedere cat se poate de intersant despre Bucurestiul din ziua de azi. Dar in toata tema voastra v-a scapat un lucru. Bucurestiul este ca un organism viu, care se dezvolta organic. Ceea ce incerc sa spun eu esye ca trebuie sa existe si o evolutie. Asta nu inseamna ca trebuie facut ca pe vremea comustilor, sa daramam tot indiferent de valoare pe care o are si sa facem cladiri "moderne". Sunt de acord ca multe cladiri de valoare ar trebuii restaurate dar si si cladiri di perioada anilor 1900 care ar trebuii sa renuntam la ele in favoarea altora care ar putea aduce un plus de identitate zonei respective.
Nu tot ceea ce s-a facut in Bucuresti in materie de "modernizare" urbanistica este rau.
  • Autor

    roxana
  • Data

    1 iulie 2010, 23:10
succes :)
  • Autor

    miha
  • Data

    1 iulie 2010, 23:11
Revin la ideea pe care mi-am exprimato anterior. Noi, oamenii care locuim in Bucuresti putem schimba ceva. Si se vede ca unde-s multi puterea creste
  • Autor

    Anca
  • Data

    1 iulie 2010, 23:21
Imi place ideea cu expozitia de fotografii in locurile publice. Putem scrie mesaje pe spate. E un proiect PAPERGIRL ROMANIA care va imparti luna asta desene si fotografii pe strazi oamenilor, la intamplare. Am putea sa ne alaturam lor
  • Autor

    Alina
  • Data

    1 iulie 2010, 23:37
Felicitari pentru articol ! A.
  • Autor

    Little Black Lady
  • Data

    1 iulie 2010, 23:45
Daca iti doresti cu adevarat ceva, perseverezi in ciuda piedicilor. Asta trebuie sa facem si noi. Daca nu reusim, sa mai incercam o data si pana la urma o sa obtinem ce vrem pentru nu vom mai putea fi ignorati. Asa o sa refacem Bucurestiul inapoi micul Paris... incetul cu incetul.
  • Autor

    Stefan L
  • Data

    1 iulie 2010, 23:50
Foarte misto structurat, am zis prima data ca e articol luat de prin vreun ziar sau vreo revista. Avem colegi tineri si talentati si nu aveam habar de asta. Succes in continuare!
  • Autor

    Little Black Lady
  • Data

    1 iulie 2010, 23:51
Pentru Octavian: Da, nu tot ce s-a facut in Bucuresti pentru modernizare e rau, nu suntem anti-modernizare. Dar am vazut de curand in cladiri vechi cu mobila de epoca, foarte frumoase, spoturi in loc de lampile care erau inainte si alte articole "moderne" puse anapoda care strica toata atmosfera.
  • Autor

    Alina P
  • Data

    1 iulie 2010, 23:58
Felicitari pentru ce ati reusit sa obtineti pana acum, mi-ar fi placut si mie sa particip la concurs. Si cred ca pot sa zic felicitari castigatoriklor :D
  • Autor

    Ema
  • Data

    2 iulie 2010, 00:00
Felicitari pentru articol :)
  • Autor

    Keira
  • Data

    2 iulie 2010, 00:00
Sper sa mai organizati astfel de concursuri de fotografierea a cladirilor din Bucuresti. Cred ca atrag mai multe priviri decat simple afise. Oricum partea cea mai grea e sa se implice oamenii. Apoi totul decurge din una in alta.
Bafta tuturor participantilor si mai ales voua, pentru ca articolul vostru mi-a inspirat dorinta sa fi fost si eu acolo in ziua aia, sa ma intreg alaturi de voi in fotografii.
  • Autor

    Keira
  • Data

    2 iulie 2010, 00:04
Aaa... si chiar as vrea sa aflu ce se va mai intampla cu proiectele aflate in derulare.
  • Autor

    Mihaela
  • Data

    2 iulie 2010, 15:14
Am vazut ca ati castigat. Felicitari si asteptam si alte articole si poze de la voi!

Ultimele articole

Poţi să ne susţii și tu!

Se zice pe Twitter

Contact

Str. Petru Maior nr 9, etaj 1, sector 1, București
Telefon: 031 1050 755
Fax: 031 1050 756
posta arond bucurestiulpierdut pct. ro